Najlepsze książki o tematyce biznesowej i marketingowej

0
650
zakupy, książki
fot. pixabay.com

Prowadzisz własną działalność gospodarczą lub planujesz ją niebawem otworzyć? Jeśli tak, to z pewnością przydadzą Ci się książki związane z tematyką biznesową i marketingową. Dzięki nim poszerzysz swoją wiedzę oraz unikniesz kilku podstawowych błędów popełnianych przez innych przedsiębiorców.

Książki o tematyce biznesowo-marketingowej od lat cieszą się dużą popularnością wśród początkujących oraz doświadczonych przedsiębiorców. Osoby planujące założyć własną działalność gospodarczą również czerpać z nich mogą wiele pomysłów i idei, które z pewnością będą miały dobre przełożenie na ich styl zarządzania oraz konsekwencje podejmowanych decyzji strategicznych. Wybraliśmy dla Was kilka nowych i nieco starszych (lecz nadal aktualnych) propozycji, które naszym zdaniem godne są polecenia.

Strategia błękitnego oceanu

Zaczynamy od absolutnie bestsellerowej książki autorstwa Renee Mauborgne’a oraz Kima Chana Strategia błękitnego oceanu. Jest to dość popularny poradnik, zwracający uwagę na znaczenie konkurencji oraz sposobu zarządzania przedsiębiorstwem. Autorzy podkreślają, że nie warto toczyć walki z konkurencją, lecz należy znaleźć niszę, w której przedsiębiorstwo będzie mogło się realizować.

„Strategia błękitnego oceanu” przekonuje, że zaciekła konkurencja prowadzi wyłącznie
do powstania krwawego czerwonego oceanu, w którym rywale walczą o stale kurczącą się
pulę zysków. Opierając się na przykładach ponad 150 posunięć strategicznych
(obejmujących ponad 100 lat i 30 branż), autorzy twierdzą, że trwały sukces nie
bierze się ze zwycięskich walk z konkurencją, ale ze stworzenia „błękitnego oceanu” –
niewykorzystanej dotąd przez nikogo nowej przestrzeni rynkowej, w której możliwy jest
wzrost.

Książka „Strategia błękitnego oceanu” przedstawia systematyczne podejście do tego,
jak sprawić, by konkurencja stała się nieistotna oraz prezentuje reguły i narzędzia
do wykorzystania przez każdą organizację w tworzeniu i zajmowaniu jej własnych
błękitnych oceanów.
– fragment opisu pochodzącego od wydawcy. Cena książki to około 35 złotych.

zakupy, książki
fot. pexels.com

Republika Samsunga. Azjatycki tygrys, który podbił świat technologii

Jeśli szukasz inspiracji na podstawie przedsiębiorstwa, które osiągnęło międzynarodowy sukces, warto sięgnąć po książkę Republika Samsunga. Azjatycki tygrys, który podbił świat technologii autorstwa Geoffrey’a Caina. Dzięki niej dowiesz się, jak znana na całym świecie marka ewoluowała z małej, rolniczej firmy produkującej nawozy, papier i cukier w technologicznego giganta.

Samsung przez dziesięciolecia był postrzegany przez konkurencję jako zręczny naśladowca, a teraz ściga się z największymi graczami na rynku nowych technologii. Firma zatrudnia ponad 300 tysięcy osób i posiada jedną czwartą rynku smartfonów.

Jak to wszystko się zaczęło? Kto stoi za globalnym sukcesem marki? Jak w ciągu czterdziestu lat firma będąca chwiejnym koreańskim konglomeratem rolnym, działającym w zacofanym gospodarczo kraju stała się imperium technologicznym, konkurującym z największymi markami świata? – fragment opisu pochodzącego od wydawcy. Cena książki wynosi około 30 złotych.

zakupy, książki
fot. pexels.com

Psychologia sprzedaży

Pracując w dziale sprzedaży lub prowadząc własne przedsiębiorstwo, niezbędne są umiejętności negocjacji i utrzymywania pozytywnych relacji z kontrahentami. W ich szlifowaniu i doskonaleniu z pewnością pomoże Ci książka autorstwa Briana Tracy’ego, Psychologia sprzedaży. Po jej przeczytaniu będziesz w stanie wyciągnąć wiele wniosków, dotyczących swojej pracy oraz posiadanych umiejętności negocjacyjnych. Dowiesz się również, jakie techniki stosują doświadczeni handlowcy, przynoszące im wymierne korzyści.

Brian Tracy jest dziś jednym z najlepszych zawodowych mówców na świecie. Jego seria audiobooków treningowych pod tytułem „The Psychology of Sales” jest najlepiej sprzedającym się programem szkoleń audio w historii sprzedaży. Książka „Psychologia sprzedaży” jest rozwinięciem klasycznego programu treningowego Briana Tracy. To lektura obowiązkowa każdego handlowca, który na poważnie myśli o swojej karierze.

Od 22 lat Tracy jest jednym z najlepszych handlowców na świecie. Doszedł do wniosku, że jego największym przełomem w dążeniu do sukcesu było odkrycie „Psychologii sprzedaży”. Poznaj ludzkie myślenie, prawdziwe motywy kupowania oraz sprawdzone, najskuteczniejsze techniki sprzedaży i perswazji. – fragment opisu pochodzącego od wydawcy. Cena książki to około 30 złotych.

Zobacz również: książki poradnikowe

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here